A
برچسب‌ها
دل‌نوشته (14)
تحصیل در استرالیا (9)
دانشگاه ملی استرالیا (6)
کنبرا (5)
زندگی در استرالیا (4)
اقامت در استرالیا (3)
مهاجرت به استرالیا (2)
زبان انگلیسی (1)
وبلاگ‌های دوست
آلیس در سرزمین عجایب
ابدیّت
از تهران تا سیدنی
به جای آن هزاری سبز...
خانواده مهندس ارنست
مهاجرت‌نامه
يه مسابقه ديگه كه بازم برنده‌اش ماييم.
پشت دریاها
بايگانی وبلاگ
آوریل 2010 ‫‪(1)‬
مارس 2010 ‫‪(5)‬
فوریه 2010 ‫‪(3)‬
ژانویه 2010 ‫‪(9)‬
دسامبر 2009 ‫‪(6)‬
گرفتن خوابگاه 2 (Homestay)
تو پست گرفتن خوابگاه ۱ در مورد انواع خوابگاه‌ها و نحوه درخواست دادن برای اون صحبت کردم. تو این پست می‌خوام یه کم درباره homestay صحبت کنم. آخه خوابگاه گیرم نیومد :( و خلاصه ما هم یه تجربه‌ای کسب کردیم!

برای گرفتن homestay اولین مرجعی که پیدا کردم سایت Australian Homestay Network بود که علاوه بر اجرای پروسه‌ها، اطلاعات خیلی خوبی هم به کاربرا می‌ده (البته برای دسترسی به بخش اطلاعات باید توی سایت ثبت‌نام کنید که مجانی هستش). ولی متاسفانه هیچ موردی برای من پیدا نشد چون قبل از این که من اقدام کنم تقریبا همشون پر شده بودن و اونهایی هم که مونده بودند پسر نمی‌خواستن. آخه خیلی از کسانی که homestay می‌پذیرند خانم‌هایی هستند که تنها یا با چند تا از بچه‌هاشون زندگی می‌کنند یا اینکه خانواده‌هایی هستند که دختر دارند و ترجیح می‌دهند که کسی که تو خونشون می‌خواد بیاد هم دختر باشه. پس سعی کنید دختر باشید!!!

دو تا سایت دیگه هم پیدا کردم HomestayWeb و Homestay Australia Pty. Ltd. که از اینها هم نتیجه‌ای عایدم نشد. خلاصه دیگه داشتم غیر homestay رو می‌زدم که یادم اومد قبلا رو سایت دانشگاه هم یه سری آگهی دیده بودم. رفتم اونجا و یه سری آگهی هم اونجا پیدا کردم و باهاشون تماس گرفتم. دو تاشون بهتر از بقیه به نظر می‌اومدن و بیشتر روی اونها تمرکز کردم. از اون دو تا یکیشون می‌گفت باید حتما قبل از اینکه با هم فاینال کنیم ببینیمت که عملا غیر ممکن بود و پرس و جو هم که کردم گفتن همچین خواسته‌ای مرسوم نیست و من باید بتونم قبل از این که برم همه چیز رو OK کنم. من هم بهش توضیح دادم که باید قبل از این که برم مکانم رو مشخص کرده باشم و اون هم محترمانه پیچوند و کنسل شد. موند فقط اونیکه گزینه که خیلی راحت باهاش به توافق رسیدم. اگرچه خیلی نزدیک به دانشگاه نیست ولی الان که اینجام خیلی راضی هستم و خوشحالم که با قبلی به توافق نرسیدم!

در مورد مسولیت‌های طرفین فعلا فقط می‌گم برید همون سایت Australian Homestay Network که بالا دربارش صحبت کردم. تقریبا تمام چیزهایی که من تا حالا بهش برخورد کردم رو اون تو دیده بودم. فقط نکته‌ای که می‌مونه اینه که باید به صاحب‌خونه نشون بدید که می‌خواهید قوانین خونشون رو بدونید و ازشون در مورد چیزهای مختلف بپرسید و سعی نکنید بیش از حد IQ مصرف کنید چون این‌طور اگه هم یه چیزی رو ندونید و سوتی بدید خیلی راحت‌تر راهنماییتون می‌کنند و به حساب بی‌خیالی نمی‌ذارن.
ارسال یک نظر