A
برچسب‌ها
دل‌نوشته (14)
تحصیل در استرالیا (9)
دانشگاه ملی استرالیا (6)
کنبرا (5)
زندگی در استرالیا (4)
اقامت در استرالیا (3)
مهاجرت به استرالیا (2)
زبان انگلیسی (1)
وبلاگ‌های دوست
آلیس در سرزمین عجایب
ابدیّت
از تهران تا سیدنی
به جای آن هزاری سبز...
خانواده مهندس ارنست
مهاجرت‌نامه
يه مسابقه ديگه كه بازم برنده‌اش ماييم.
پشت دریاها
بايگانی وبلاگ
آوریل 2010 ‫‪(1)‬
مارس 2010 ‫‪(5)‬
فوریه 2010 ‫‪(3)‬
ژانویه 2010 ‫‪(9)‬
دسامبر 2009 ‫‪(6)‬
مُهر خروج
یه اتفاق تو این چند روز برام افتاد و من شانس آوردم زود فهمیدم وگرنه بد جور می‌رفت تو پاچم. قضیه مربوط به مهر خروجِ که توی پاسپورت می‌زنن. مهر خروج مشخص می‌کنه:
  • اجازه خروج از کشور رو دارید یا نه
  • از چه زمانی تا چه زمانی اجازه دارید
  • چند نفر همراه دارید
  • از چه مرزهایی می‌تونید خارج شید
کسانی که مشکل سربازی ندارند (معاف هستند) اصولا مشکلی با این مسئله ندارند و توی صفحه مربوطه نوشته می‌شه که به دفعات می‌تونن از کشور خارج بشن. ولی برای کسانی که معافیت تحصیلی دارند قضیه فرق می‌کنه. به کسانی که معافیت تحصیلی دارند هر بار دو ماه اجازه خروج می‌دن که توی اون مدت فقط یکبار می‌تونه از مرزهای کشور خارج شه و وقتی تموم شد باید برن از وزارت خراب شده علوم - بخش بورس نامه بگیرن که "وزارت علوم تایید می‌کنه که این شخص هنوز می‌تونه از کشور خارج شه" و بعد اونو به همراه پاسپورتشون ببرن اداره گذرنامه تا مهر خروجشون تمدید بشه (که ظاهرن یک روز طول می‌کشه).

من پریروز داشتم پاسپورتم رو نگاه می‌کردم دیدم بَه بَه! یک روز بیشتر از مهلتم نمونده و شانس آوردم که الان دیدم وگرنه اگه زمان خروج از کشور می‌فهمیدم افـــتــــضــــاح بود. آخه رو حساب خودم چون 5 سال معافیت تحصیلی دارم دیگه توجهی نکرده بودم. خدا رو شکر! به خیر گذشت!

نکته: این که چرا به وزارت علوم می‌گم خراب شده قضیش مفصله. اگه خواستید با این مقوله آشنا بشید کافیه همه شماره‌های وزارت علوم رو بگیرید و وقتی کسی کُلا گوشی تلفن وزارت خونه رو برنمی‌داره، می‌فهمید اونتو چه خبره. کاملا جدی می‌گم‌ها زنگ بزنید من چندین بار این اتفاق برام افتاده با یه بار این حرف رو نمی‌زنم.
كوروش كبير گفت...

سلام
تلفن بخوره تو سرشون
مي‌ري تو اون خراب شده از اين اتاق به اون اتاق از اين طبقه به اون طبقه
آبسردكن گذاشتن بايد دهنتو ببري جلوي شير تا بتوني آب بخوري با اينكه از قبل پيش‌بيني كني ليوان همرات باشه
اين وزارت علوممونه كه با قشر تحصيلكرده سر و كار داره

۲۹ دی ۱۳۸۸ ساعت ۴:۳۲
ارسال یک نظر